10 Kasım 2014 Pazartesi

YEŞİL SMOOTHİE

Her ne kadar  kilo vermenin ve kilo kontrolünün aldığın ve verdiğin enerji miktarını dengelemeye,yani dikkatli/sağlıklı beslenmeye ve spora bağlı olduğunu bilen biri olsam dahi bu dengeyi kaçırdığım zamanlarda (ki o zamanlar çok oluyor:)  çareyi bilmeme rağmen gözüm diyet listelerine kaçıyor. Diyet listelerine tabi ki uyumuyorum, ama olsun, yine de bir şeyler öğrenmiş oluyorum:) 

Smoothie (yani smuzi) ile sağlıklı beslenme tüyoları veren, inanılmaz güzel sağlıklı yiyecek tarifleri öneren diyetisyen Ferin Batman sayesinde tanıştık. Yine yemek-uyku-spor dengesini darmadağın ettiğim bir yurt dışı seyahatten dönüp internette detoks arayışına çıktığım günlerden birisiydi. Ferin Batman'ın sitesini, sonra aç bırakmayan 5 günlük detoks programını aldım (ve inanamayacaksınız, uyguladım, sonuç da aldım:)) ve...smoothie hayatıma girdi...


Smoothie tariflerini şekilden-şekle soktum, en farklı çeşitlerini denedim ve halen birlikteliğimiz sürüyor:)


Sabah aceleyle işe giderken kahvaltı hazırlamaya üşendiğimde, spordan çıkıp hem proteinli, hem enerjili bir şeyler içmek istediğimde, öğlen yemeğini fazla yeyip akşam yemeğini dengelemeye çalıştığımda hep yardımıma smoothie gelir. 
Smoothie, taze sebzelerle meyvelere süt, su, dondurma veya yoğurt ekleyerek blenderde yapılan bir içecek. Gerçek smoothie buzlu olandır. Smoothie'nin meyve sıkacağında yaptığımız meyve suyundan en önemli farklı kıvamlı olmasıdır. 
 Blenderda yapılmasının ve buz eklenmesinin nedeni de bu.  Aslında buz eklemek yerine kullanacağımız meyveleri önceden doğrayarak buzlukta dondurmamız daha etkili bir yöntem. Ben yaz döneminde smoothie'yi dondurulmuş meyveyle yapıyorum. Ama artık kış ve canınız soğuk içecek çekmiyor -  taze meyve ve sebzeyle yapabilirsiniz. 
Yapımı kolay - en fazla 3-4 dakikanızı alır; sağlıklı - sevmediğiniz, ama vitaminine ihtiyaç duyduğunuz sebzeleri bile vücuda göndermenizi sağlıyor; lezzetini ayarlayabiliyorsunuz - ister tatlı yaparsınız, ister ekşi; ve en önemlisi, görüntüsü muhteşem:) Yani hem lezzeti, hem sunumu sizin yaratıcılığınıza kalmış:)  

Bugün tarifini vereceğim smoothie benim favorilerimden. Adı Yeşil Smoothie:) 

                                                 MALZEME LİSTESİ 
Bir küçük boy muz 
Bir dilim ananas
Bir adet kivi
Bir adet salatalık
Yarım portakal 
Yarım yeşil elma
Ceviz büyüklüğünde taze zencefil
Bir avuç ıspanak
Bir kaç dal maydanoz
Bir kaç yaprak nane 
Yarım bardak su 

                                                              YAPILIŞI

 1. Bütün meyveleri doğruyoruz. 
 2. Meyveleri ve sebzeleri blender haznesine alıyoruz. 
3. Yarım bardak su ekliyoruz. 
 4. Blenderde yüksek devirde 1 dakika çekiyoruz.
5. Smoothie hazır:) 
























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder