9 Şubat 2015 Pazartesi

NARLA YUMURTANIN EN GÜZEL BULUŞMASI: NARNUMRU

Narı çok seven birisi olarak ilk kez bu yemeği gördüğümde kesinlikle favori tariflerim listesine alacağımı biliyordum. Çünkü görüntüsü inanılmaz güzel ve etkileyici - benim için en önemli etken:) Çünkü lezzeti müthiş. Kesinlikle puan kazandıran yiyecekler kategorisine girer:)  Ben de puan kazanmak için Bakü'de yaptım tarifini Azerbaycan Türkçesindeki (İngilizcesi de var) en başarılı yemek tarifi sitesinden - azcookbook'dan aldığım Narnumru'yu. Yani narlı yumurtayı. Azcookbook, bu yemeğin Azerbaycan'ın Salyan bölgesine ait olduğunu yazıyor. 
                                                            MALZEME LİSTESİ 
                                                         (5 kişilik)

Yumurta - 5 adet 
Nar          - 5 adet
Tereyağ   - 6 çorba kaşığı erinmiş veya 100 gram tereyağ+1 tatlı kaşığı zeytinyağı 
Soğan       - 1 adet
Tuz           
Karabiber  
                                                          YAPILIŞI 
1. Tereyağını ve yanmaması için bir tatlı kaşığı zeytinyağını tavaya ekleyip eritiyoruz.














2. Narı ayıklayıp taneliyoruz. 
















3. Orijinal tarifte soğanın küçük doğranması gerektiği bildiriliyor. Ben yumurtada soğanı jülyen sevdiğim için jülyen doğradım. Soğanı yağda sararıncaya kadar pişiriyoruz. 



















4. Narı ekliyoruz, ateşi kısıyoruz ve tavanın kapağını kapatıp orta ateşte ara-sıra karıştırarak 10 dakika pişiriyoruz. Nar tanelerini ezmemeye dikkat edin. 


















5. Nar hafifçe suyunu bırakmış oluyor bu arada. Yumurtaları tavaya dikkatli biçimde kırıyoruz. 














6. Tuz ve karabiber ekliyoruz. Arzu ederseniz sumak da ekleyebilirsiniz. 















7. 4-5 dakika kadar pişiriyoruz ve önce görüntüsüne doyduktan sonra afiyetle yiyoruz:) 























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder