18 Kasım 2014 Salı

MANTARLI KARABUĞDAY (GREÇKA)

Karabuğday (greçka) ile tanışmama sebep olan kişi Rus yengem.  Küçüklüğümüzde - Sovyet döneminde benim doğduğum bölgede "greçka"nın ne olduğunu kimse bilmezdi. Et kültürünün hakim olduğu ve aslında çok fazla yemek çeşidinin de olmadığı dönemlerdi. Misafirin önüne etsiz yemek asla konulamazdı ve evde de mümkün olduğunca her gün etli yemek olması gerekiyordu. Etsiz de lezzetli yemek yapılabileceğini ben ilk olarak Tiflis'te yaşayan amcamlara gittiğimde öğrendim.  Ve "greçka" ile de Rus yengem sayesinde tanıştım. 

Tabi sonralar "greçka" bizim mutfağa da ayak açtı ve özellikle bağımsızlığın ilk yıllarında, savaş döneminde yaşanan kıtlık sırasında çok önemli misyon üstlendi:) Sonraları ise diyet listelerine bile girmeyi başardı:) 
Türkiye'ye geldiğim ilk zamanlarda "greçka" bulmakta zorlanıyordum ve Bakü'den her dönüşümde valizimde smetan, yoğunlaştırılmış süt, kuru kayısı, kuru ekşi erik, pirinç, reçel ile birlikte "greçka" da taşıyordum. Artık çoğu markette kolayca bulunuyor:) Ben de zaman-zaman alıp çeşitli tariflerde deniyorum. Bu kez yaptığım mantarlı. Çok basit, ama çok lezzetli:) 
                              
                                                           MALZEME LİSTESİ


Karabuğday - 1 bardak 
Mantar         - 400 gram
Havuç          - 2 adet
Soğan           -  2 adet
Tereyağı       - 150 gram 
Kekik 
Karabiber
Tuz 








                                                            YAPILIŞI 


1. Karabuğdayı bir kaba alıyoruz, üzerini kapatacak şekilde sıcak su ekliyoruz ve kabın kapağını kapatıp en az 2 saat bekletiyoruz.












2. İki saatin dolmasına yarım saat kala tereyağı eritiyoruz. 













3. Havucu rendeliyoruz.















4. Soğanı küçük doğruyoruz. 


















5. Mantarı ince-uzun doğruyoruz. 















 6. Mantarı, soğanı ve havucu birlikte erinmiş yağın bulunduğu tavaya ekliyoruz. 














7. Tavanın kapağını kapatıp ara-ara karıştırarak sebzelerin suyu tamamen çekilinceye kadar pişiriyoruz. 












8. Kekik, karabiber ve tuz ekleyip karıştırıyoruz. 














9. Suyun içinde şişip yumuşamış karabuğdayı da ekliyoruz (su kalmışsa süzüyoruz önce) ve karıştırıp birlikte 5 dakika daha arada karıştırarak pişiriyoruz. 











10. Kesinlikle lahana turşusuyla servis ediyoruz:)  











                                                             AFİYET OLSUN:)


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder