22 Kasım 2014 Cumartesi

CEVİZLİ-FINDIKLI AYVA MARMELADI

Hani çocukluğunuzdan aklınızda kalan tatlar, kokular vardır, hiç unutamadığınız. Evinizi, çocukluğunuzu, annenizi özlediğinizde hep o kokuyu alır gibi olursunuz. Benim için o koku, biz küçükken annemin bahçemizdeki incirin reçeliyle yaptığı kat-kat turta...
Anne özlemi tavan yapınca o turtadan yapıyorum genelde:) Bu aralar yine yapasım var, ama evde incir reçeli yok. Marketlerde satılan reçelleri ben sevmiyorum. Ne yapsam diye düşünürken gözüm meyve kabındaki ayvalara takıldı. Evet, ayva reçeli, daha doğrusu, ayva marmeladı:) Annem de incir reçeli bittiğinde elma veya ayva marmeladı kullanmaz mıydı?  Hiç üşenmedim, yaptım ve ortaya da bir tarif çıktı:) 
                                              

            MALZEME LİSTESİ

Ayva         - 1 kg
Toz şeker  - 1 bardak
Ceviz        - 40 gram
Fındık       - 40 gram
Karanfil    - 3-5 adet
Su             - 1 bardak (ayvayı haşladığımız sudan da kullanabiliriz)






                                                               YAPILIŞI 
                                                              
1. Ayvaları soyup küçük parçalar halinde doğruyoruz.












2. Bir tencereye ayvaları ve karanfilleri alıyoruz, 3 litre su ekliyoruz ve kaynamaya bırakıyoruz.











3. Ayvalar yumuşayıncaya kadar orta ateşte haşlıyoruz. 












4. Haşlanmış ayvayı süzgeçten geçiriyoruz. İsterseniz bu aşamada blenderdan geçirebilirsiniz, ama ben marmeladın içinde ayva parçacıklarını sevdiğim için öyle yapmadım:)









5. Haşlamadan sonra tencerede 1 bardak ayva suyu kalıyor. 












6. Ayva suyunu tencereye alıp bir bardak toz şeker ekliyoruz ve ocağa koyup karıştırarak kaynatmaya başlıyoruz.










7. Şerbeti orta ateşte şeker tamamen eriyinceye kadar kaynatıyoruz.












8. Ayvayı şerbetin içine döküyoruz ve tencereyi ocağa alıyoruz.













9. Sık-sık karıştırarak ayvanın rengi kırmızıya dönünceye kadar düşük ateşte pişiriyoruz. 










10. Bu arada yağsız tavada hafif kavurduğumuz cevizi ve fındığı mutfak robotunda iri parçalar halinde doğruyoruz.










11. Cevizi-fındığı ayvanın piştiği tencereye ekliyoruz ve karıştırıyoruz.














12. 2-3 dakika daha karıştırıp ocaktan alıyoruz. Bir az sulu bırakmakta yarar var, zira soğuyunca koyuluğu artıyor.


























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder