18 Kasım 2014 Salı

BU HAFTA GÖNLÜNÜZÜN MUTFAĞINDA NELER VAR?

   Bu hafta Gönlünüzün Mutfağından neler çıktı, neler:) 


Belarus mutfağının vazgeçilmezi olan ve Belarusluların yüzlerce şekle soktuğu  patatesli "zapekanka"yı  (yani güveçte patates) ben de kendi kafama göre yorumladım:)

Rus mutfağının vazgeçilmezi "greçka"nın (karabuğday) mantarla harika uyumunu yakaladım.
Tadına bakan misafirlerden hep  tam not alan fırında portakal soslu, sebzeli somon yaptım:)
Hızlıca yapabileceğiniz fesleğen soslu dürüm tam tembel işi:) 

Fesleğenli sosu niye kendim yapmayayım dedim, cevizli-fıstıklı harika bir pesto çıktı ortaya:) 
Anacığımın yaptığı ve çocukluğumun en unutulmaz lezzetlerinden olan hamur işi tatlıyı  denemeyi planlıyorum, onun için marmelat hazırlığımı yapayım dedim, sonuç bu cevizli-kavrulmuş fındıklı ayva marmeladı oldu...
Bir de genelde Hristiyanların "Rojdestvo"da yaptığı bir tatlıyı yapmak niyetindeyim. Onun için kuru meyve şekerlemesine ihtiyaç var. Ben de almaktan vazgeçtim, kendim yapayım dedim.  Bu portakal kabuklarının işi daha çok - serüven iki gün daha sürecek:) 

Hepsinin tariflerini tek-tek, fotoğraflı olarak yazacağım blogda. Hangisini siz önce isterseniz, ona göre yazacağım ama:) Hadi, oylamaya bekliyorum:) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder