3 Şubat 2015 Salı

ISPANAKLI-HAVUÇLU RULO BÖREK

Bakü'ye gidince bol-bol yemek yaparım, fotoğraflarım, yazarım diye düşünmüştüm, ama işin ikinci ve üçüncü kısmı pek olmadı. Hal böyle olunca yapılan ve kendi yaptığım yemeklerin büyük bir kısmını sadece yemekle yetindim. Dolayısıyla blog da benim Bakü'den dönmemi bekledi:) Dönüşte de bir kaç günlük Ankara'ya alışma molası verdim ve şimdi tadına doyulmaz lezzetlerle yine buralardayım:)  

Bugün sıra börek tarifinde. Yaklaşık 9-10 sene önce (o zaman henüz Bakü'deydim) Türkiye'ye gelip-gittiğim zamanlarda sürekli yemek dergileri ve kitapları alırdım. Rulo böreğin tarifini de o zaman "Lezzet" dergisinin bir sayısında görmüştüm, yanlış hatırlamıyorsam. O zamandan beri bu böreği ne zaman yapsam hep övgü aldım. 
                                                     MALZEME LİSTESİ 

Yufka (orta boy) - 3 adet
Ispanak                - 1 demet 
Havuç (orta boy) - 2 adet
Kıyma                  - 200 gram 
Peynir (sert)         - 200 gram             Yumurta              -  1 adet
Yoğurt                 -  3 yemek kaşığı
Zeytinyağı           -  2 yemek kaşığı
Tuz
Karabiber 


                                                               YAPILIŞI     
1. Yumurta, yoğurt, zeytinyağı ve tuzu iyice karıştırıp sos kıvamına getiriyoruz. 












2. Kıymayı tuz ve karabiberle kavuruyoruz, ılındıktan sonra peyniri üzerine rendeleyip karıştırıyoruz. Peynir koymayıp sadece kıymalı da yapabilirsiniz. 









3. Havuçları rendeliyoruz. 














4. Ispanağı yıkayıp doğruyoruz ve bir az tuzla çok az, suyu çıkmayacak şekilde ovuyoruz. 












 5. Bir yufkayı tezgaha serip üzerine yoğurtlu sos sürüyoruz. 













6. Ispanağı sosun üzerine serpiyoruz. 













7. Ispanağın üzerini ikinci yufkayla kapatıp yine sos sürüyoruz. 













8. Rendelenmiş havucu serpiyoruz. 













9. Havucun üzerini üçüncü yufkayla kapatıp et ve peynir karışımını serpiyoruz.












10. Yufkaları birlikte rulo haline getiriyoruz. Sosun geri kalanını üzerine sürüyoruz. 












11. 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Soğuduktan sonra dilimleyip servis ediyoruz. 

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder